úterý 8. září 2015

Sada výměnných kruhových jehlic


V nové nabídce Tchibo bude "moje" sada šroubovacích kruhových jehlic a to mě inspirovalo k napsání malé recenze a celkově článku o tom, jak vlastně výměnné kruhové jehlice fungují a k čemu jsou dobré.
Tuto sadu jsem si kupovala cca před rokem. Jehlice jsou hliníkové, velikosti po celých číslech od 3 mm do 12 mm, k nim čtyři délky lanka a malé příslušenství k usnadnění používání. Musím říct, že obecně jsou výměnné kruhové jehlice výborný nápad. Momentálně už vůbec nepletu na klasických rovných jehlicích, všechno dělám na kruhových, ať pletu v řadách sem-tam nebo do kruhu. Pracuje se mi s nimi lépe, hlavně proto, že nemusím "tahat" celou váhu pleteniny na jehlici. Musím se smát, když jsem se v začátcích zmínila před mojí mámou, že deku budu plést na kruhových jehlicích. "To nedělej, s těmi se strašně blbě dělá." Ano, pokud máte poděděné jehlice z dávných dob, kde mezi lankem a jehlicí je schod, tak si je rozhodně neoblíbíte. Správné kruhové jehlice musí mít přechod mezi lankem a jehlicí naprosto hladký. Když pletete do kruhu, je potřeba, aby délka jehlic byla menší než zamýšlený obvod pleteniny. Pokud potřebujete plést malé obvody (rukávy, nohavice, dětské čepičky, ponožky), využijete metodu magic loop, ta se naopak dělá dobře s dlouhým a dobře ohebným lankem.
U výměnných jehlic si vyberete potřebnou sílu jehlic, přišroubujete je k lanku a pletete. Když si v průběhu rozdělané práce chcete "odskočit" k jinému modelu se stejnou sílou jehlic, jednoduše je vyšroubujete, konce lanka zajistíte koncovkami, jehlice přešroubujete na jiné lanko a můžete pokračovat.
Širokou nabídku výměnných jehlic má Knit Pro, sady vyrábí i Drops. S mojí z Tchiba jsem spokojená, s kovovými jehlicemi se dobře pracuje, dobře utažené jehlice se v průběhu práce nepovolují, přechody jsou hladké. Nevýhodou je to, že nemůžete dokupovat velikosti jednotlivě a nevyrábí půlčísla jehlic. To už bych ale od Tchiba chtěla moc. Já šikovná si totiž 8 mm zlomila (stoupla jsem na ni v místě sešroubování) a mám teď jedno nepoužitelné lanko a jedny nepoužítelné jehlice.
Pokud vás pletení chytlo, výměnné jehlice stoprocentně doporučuju. Můžete začít kupovat jednotlivé díly a postupně si sestavit sadu, jako potřebujete.


pár jehlic a lanko - přišroubovat - hotovo, může se plést


příslušenství - bílé koncovky, utahovací kličky, spojovací dílky k prodlužování lanek, černé "protiskluzové" kolečko na utahování jehlic

1 komentář:

  1. děkuji za výbornou recenzi a tip pro nákup, zatím jsem v nabídce Tchibo nenašla, budu sledovat :-)
    neměla jsem tušení, že existují...
    jarka

    OdpovědětVymazat