středa 16. října 2019

Alpaca Party


Tahle akce je fakt velká! Netrvá měsíc, ale až do konce roku, a zařazených výrobků je pořádná kupa - 14 přízí a také háčky a jehlice včetně sad. Ideální příležitost doplnit výbavu nebo nakoupit vánoční dárky, i na vánoční dárky;-)

Aby tenhle příspěvek neměl 5 kilometrů a přidala jsem ho dřív, než bude akce končit, vezmu to mírně stručněji. Nejdřív bych chtěla zmínit, že příze s alpakou koušou, některé víc, některé míň. Pokud na to nejste citliví, nemusíte se bát, ale citlivky pozor, bez ozkoušení na vlastní kůži radši nekupujte.
Koho zajímá ekologické hledisko, chování lamy alpaky je méně náročné na spotřebu přírodních zdrojů než chov ovcí, lamy spotřebují významně méně vody. Vlna alpaka je velmi hřejivá.

Teď se na ně pojďme podívat popořadě.

Air

je nádherná nadýchaná příze. Když pletete něco, kde potřebujete objemnější vlákno, ale zároveň nechcete, aby byl výrobek příliš těžký, bude to ta pravá. Při nošení pozor, hlavně ze začátku pouští chloupky, časem to přestává.



Alpaca

je takový klasický zástupce, bez příměsi jiného materiálu, ve spoustě nádherných barev. Hodí se na tenčí svetry, doplňky, i na vyplétané vzory.

Alpaca Bouclé

Tu jsem nikdy neměla v ruce. Obecně bouclé příze je příze s typickou strukturou smyček. Je objemnější a příjemně měkká. Hodí se na svetry, kabátky, šály, čepice, deky.


Andes

je velmi silná příze s dominantním podílem vlny. Je perfektní na doplňky, které budete mít hotové za jeden večer. Výborné pro dárky na poslední chvíli;-)



BabyAlpaca Silk

je pravý poklad. Vážně, jedna z mých nejoblíbenějších Drops přízí. Z alpak asi nejméně kousavá, díky podílu hedvábí hladká, s jemným leskem. Jako stvořená na "lepší" dámské topy a dětské oblečení.



Brushed Alpaca Silk

je chlupatá příze s mnoha možnostmi použití. Buď můžete plést z ní samotné, nebo ji vzít dvojitě na moderní oversize nadýchané svetry, nebo ji přidat k jiné, většinou fingering, přízi. Zajímavé je kombinování jak se stejnobarevnou, tak kontrastní přízí. Při prvních nošeních "pelichá", ale taky to časem přejde.




Flora

je využitím podobná Alpace. Liší se složením - ve Floře je dominantní podíl vlny. Opět je perfektní na vyplétané svetry.


Lace

jako nejtenčí z Drops přízí je už podle názvu určená k pletení krajkových vzorů. To znamená především šály a šátky. Ale fantazii se meze nekladou, já z ní mám modré proužky na svetru. Výhodou takhle tenké příze je, že z jednoho klubka upletete opravdu velký kus.



Lima

je silnější příze s dominantním podílem vlny. Je to vlastně taková silnější Flora. Hodí se na vyloženě zimní věci - svetry i doplňky. Já z ní pletla svůj první svetr s norským vzorem:-)


Melody

připomíná Brushed Alpacu Silk, ale je silnější. Plete se s ní na silných jehlicích a hodí se hlavně na lehké oversize svetry nebo doplňky. Osobně jsem ji zatím nezkoušela.

Nepal

je silná příze na 5 mm jehlice, také s vysokým podílem vlny. Hodí se, podobně jako Lima, na vyloženě zimní modely.


Nord

je moc hezká fingering příze, opět směs vlny a alpaky, tentokrát navíc s příměsí polyamidu, takže kromě všech svetříků a doplňků použitelná i na ponožky.


Puna

je moje druhá Drops alpaková láska. Mírně silnější příze luxusního vzhledu, s jemným chloupkem, v krásných decentních barvách. Hodí se na svetry, čepice, šály...


Sky

je velmi zajímavá příze, podobná Air. Struktura je řetízková, vlákno je nadýchané a velmi lehké. Využijete ji na objemné věci, které díky ní zůstanou lehké - kabátky, deky, ponča, ale i na doplňky.
V ruce jsem ji neměla, uvítám vaše zkušenosti.

Doufám, že se vám článek bude líbit. Hezké vybírání;-)

Hela

3 komentáře:

  1. určitě se těším na pletení s Baby silk Alpaka - mám ji zatím v klubkách a je nádherně hebká...určitě si dokoupím ještě další klubíčka. Air je krásná, ale vytahuje se, nedoporučuji na čepice a svetry na tělo.

    OdpovědětVymazat
  2. Sky je skvělá, mne alpaka kouše, ale sky ne... Oka z ni nejsou moc zřetelná, hodně se to slévá v pletenine.

    Z Boucle se mi spatne plete, ty smycky jsou opravdu vyrazne, ani mi neprisla moc hrejiva.

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý článek Heli! Baby Alpaca Silk a Puna ... to jsou moje lásky! A ještě se mi líbí Nord, pletenina z ní je taková úhledná. Z Flory jsem pletla též, ale mám takový pocit, že jak je tam ta vlna tak více žmolkuje.

    OdpovědětVymazat