sobota 20. září 2014

Šaty s netopýřími rukávy


Miluju Pickles! Hlavně teda jejich návody, s přízemi jsem zatím neměla tu čest. Žádné složité vzory, komplikované střihy... jsou jednoduché, ale vždycky s nápadem. Jako tyhle šaty. Ty mě dostaly hned, jak jsem je poprvé uviděla. Celé se pletou na kruhových jehlicích a jsou perfektní i pro začátečníky.
Začíná se odspodu, pas se vytvaruje pletením na tenčích jehlicích a na rukávy se přidává rozplétáním příčné nitě směrem vlevo a vpravo. Tato technika je hezky ukázaná na následujícím videu.


detail "švu" rukávu

Původní  návod jsem si vzhledem k jiné přízi musela trochu upravit. Použila jsem Kateřinu z Toptexu a jehlice č. 2,5 a 4. Spotřebovala jsem 11 klubek, z toho posledního jen kousek. A abych přidala i veselou historku z natáčení - při stříhání poslední zapošité nitky jsem si v euforii fikla i dobrých pět centimetrů ofiny:-D

Fotku jsem poslala také do letní soutěže Toptexu, co kdyby náhodou;-) Konkurence je tam už velká, jestli mám nějakou šanci, tak ne pletařským uměním ale právě díky super nápadu z Pickles. Když mě symbolicky podpoříte v hlasování, budu ráda a děkuju!

10 komentářů:

  1. Tééda...v jednoduchosti je krása, máš můj hlas :o)

    OdpovědětVymazat
  2. No, páááni, ty musí být ultrapohodlné! Já chci takýýý! Ó, jak jsou ú-ž-a-s-n-ýýýý!!!
    Nešlo by zpracovat návod krůček po krůčku? Já "neangličtinář" to z Pickles opravdu nedám.. Nejlépe na jehlice č.4 - tak jako Vy (popřípadě č.3,5), alespoň vel. šatiček "S". Prosíííííííííííííím
    ...a děkujů:o)) Pavlína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavlíno, ráda bych Vám pomohla, ale komplet návod teď nezvládnu. Jestli by Vám stačil rychlopřeklad a pár rad, jak jsem to upravila na Kateřinu, to by snad šlo. Vyhrabu svoje poznámky:-)

      Vymazat
    2. Jééé, to by jste byla zlatá! Klidně ofotit poznámky - ať nemusíte přepisovat, jestli je to trošku pochopitelný, nahazovat/ujímat zvládám, to nebojte:o)) ....až tak úplně hrozný to se mnou nebude:o))
      Díky moc, Pavlína

      pavpab@gmail.com

      Vymazat
    3. Pavlíno, máte to v mailu, snad je to pochopitelné. Kdyby něco, ptejte se:-)

      Vymazat
    4. To je fofr! ....jdu na to hnedle mrknout ;o))

      Vymazat
    5. To jsou nádherné šaty, smekám před Vámi. Chtěla bych je také vyzkoušet, ale mám problém s tím samým... překlad.. nemohla bych také poprosit o poznámky/překlad? Děkuji moc
      IIveetaa@seznam.cz

      Vymazat
  3. Pěkný den, chtěla jsem se podívat na návod, a když kliknu na vaše slovo ŠATY, vyhodí mě to jen na webové stránky a jejich úvod. Mohla bych poprosit o odkaz na konkrétní návod na šaty? Moc děkuji.
    Chválím za krásný blok a krásnou češtinu v něm. Jar

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Jar, děkuju za upozornění, že odkaz už není aktivní. Návod na šaty je na stránkách Pickles ve dvou verzích, liší se použitou přízí. Jedna je tu https://www.pickles.no/en/catalog/product/view/id/1956/s/kjoleliv-kun-strikkeoppskrift/category/72/ a druhá tady https://www.pickles.no/en/strikkeoppskrifter-og-garnpakker/day-job-summer-dress . Dřív byl návod zdarma, teď je, koukám, placený.
      A s tou češtinou jste mě dostala:-) H

      Vymazat