pátek 27. února 2015

Skřítkovská čepička přes ouška


Když jsme teď nemocní doma a nechodím do práce, pletení hned rychleji přibývá - aneb na všem špatném je něco dobrého... Zima pomalu končí, ale tuhle čepici snad ještě nějakou dobu užijeme. Konečně taková, které spolehlivě schová ouška. Je pletená podle návodu od Woolly Wormhead a sedí perfektně:-)



Premiérově jsem o valentýnské akci nakoupila ručně barvenou přízi od Decidy z Fleru. Konkrétně tahle je 100% jehněčí na jehlice 4-4,5 mm. Strukturou je taková hrubší, jak by řekla manželka mého bratrance - "rustikální", ale moc příjemná a nekousavá, prostě přesně taková příze, jakou mám ráda. Z melíru by mě snad bavilo plést i lícový řerzej 2x2 metry, nikdy mě neomrzí pozorovat, jak se barvy k sobě skládají.

Když se vrátím zpátky k čepičce, pletla jsem na kruhové jehlici 4 mm. Protože moje příze je o něco tenčí než ta v návodu, použila jsem rozpis na velikost o jednu větší, aby mi to vyšlo na obvod 52 cm. Naštěstí to klaplo. Jedno 100g přadeno mi bude stačit ještě na stejnou čepici pro bráchu.


10 komentářů:

  1. Helo, parádní čepici jsi upletla. A opravdu, vypadá, že sedí jako ulitá :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, děkuju, barevně je trochu divoká, ale tvar je opravdu bezva:-)

      Vymazat
    2. No,čepička je opravdu nádherná, taky ráda motám z předýnek od Decidy. Myslíte že bych někde našla návod na vaši čepičku a hlavně v češtině ? Věra

      Vymazat
    3. Věrko, hodně podobná je od Drops Design tady http://www.garnstudio.com/lang/cz/pattern.php?id=5433

      Vymazat
  2. Zdravim a mam dotaz, koupila jsem navod, ale s timhle si vzdycky lamu hlavu. Zacatecnik. Pri pleteni v kruhu, mam nahodit o jedno oko vic, nez stoji v navodu a pak spojit do kruhu, nebo pocet ok, co stoji v navodu? Diky za Vas cas, Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Katko, při pletení do kruhu se obecně nahodí takový počet očí, jako se píše v návodu, nic navíc. Někdo je zvyklý nahodit o oko víc a při spojování první řady pak první a poslední oko splétá. Já nahazuji podle návodu a nesplétám nic.

      Vymazat
  3. Holky, zkoušela jsem takovouhle čepičku asi 100krát a pořád to není ono. Moc bych jí chtěla mojim klukům uplést.Myslíte, že by jste některá mohla pro mě ten návod koupit a přeložit? Všechno zaplatím.Jestli se to sem nehodí, tak ,prosím, smažte.Děkuju moc. verkazak@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat